A LES CLASSES D’INFANTIL 4 ANYS
TENIM ELS AMBIENTS DE JOAN MIRÓ I DE L’ÒPERA. AQUESTS AMBIENTS INTENTEN
DESENVOLUPAR LA IMAGINACIÓ I LA CREATIVITAT DELS XIQUETS I XIQUETES.
A LA CLASSE DE L’ÒPERA TENIM
DIFERENTS ESPAIS:
EL RACÓ DEL MAQUILLATGE,
ON DISPOSEN DE BARRES DE MAQUILLATGE DE COLORS I UN ESPILL, AIXÍ PODEN
MAQUILLAR-SE SOLS O AMB L’AJUDA D’ALGUN COMPANY O LA MESTRA. EL FET DE
MAQUILLAR-SE ELS AJUDA A IMAGINAR-SE PERSONATGES REALS O FICTICIS.
EL RACÓ DE LES DISFRESSES, ON TENIM UNA PERXA I UN BAGUL AMB
DIFERENTS VESTITS, TELES DE COLORS, MASCARES,…..ELS XIQUETS I XIQUETES PODEN
TRANSFORMAR LA PRÒPIA IDENTITAT, AÇÒ ELS SUPOSA UNA EXPERIÈNCIA MOLT POSITIVA
PER TAL D’ENFORTIR LA SEUA AUTOESTIMA.
EL RACÓ DEL TEATRET AFAVOREIX L’EXPRESSIÓ ORAL I EL LLENGUATGE
VERBAL, FOMENTANT L’EXPRESSIÓ D’EMOCIONS, SENTIMENTS I DESITJOS. ELS ALUMNES
TENEN LA OPORTUNITAT DE REPRESENTAR DIFERENTS PERSONATGES MITJANÇANT TITELLES,
CREANT HISTÒRIES O CONTES, CONEGUDES O INVENTADES. A VEGADES FAN D’ACTRIUS O
ACTORS EN EL TEATRET, A VEGADES FAN D’ESPECTADORS ESCOLTANT ALS COMPANYS QUE
ACTUEN.
A LA CLASSE DE JOAN MIRÓ TAMBÉ TENIM DIFERENTS ESPAIS
QUE ANIREM CANVIANT AL LLARG DEL CURS:
EL RACÓ DE LA PINTURA; ÉS UN LLOC
TRANQUIL I SOL·LITARI ON TENIM DOS ATRILS PER PODER PINTAR AMB PINTURA
LLIUREMENT. ACÍ, ELS XIQUETS I LES
XIQUETES DESCOBREIXEN LA BARREJA DELS COLORS, LES FORMES, EL TRAÇ I PODEN
EXPRESAR-SE ARTÍSTICAMENT, DE VEGADES AMB UN SENTIT FINAL I D’ALTRES, ÚNICAMENT
PER EXPERIMENTAR. L’EXPRESSIÓ ARTÍSTICA ÉS UN TIPUS DE LLENGUATGE QUE ELS
PERMET EXPRESSAR LES SEUES EMOCIONS I SENTIMENTS DE MANERA ESPONTÀNIA.
EL RACÓ DE LES AQUAREL·LES ESTÀ FORMAT PER AQUAREL·LES DE COLORS I
DIFERENTS SILUETES DE FUSTA. EL DIBUIX ES POT FER AMB LES SILUETES O
LLIURE. LES SIL·LUETES ES REPASSEN PER FORA
SOBRE EL PAPER I DESPRÉS ES PINTA EL FULL AMB LES AQUAREL·LES. EN AQUEST RACÓ
ES PODEN FER MOLTES COMPOSICIONS. ÉS UNA ALTRA MANERA DE DESCOBRIR ELS COLORS I
EXPERIMENTAR L’ART A TRAVÉS D’ALTRES TÈCNIQUES.
EL RACÓ D’ESTAMPACIÓ I TROQUELACIÓ; AMB
AQUESTS APARELLS S’AFAVOREIX LA
MOTRICITAT FINA D’UNA MANERA DIVERTIDA, AL MATEIX TEMPS QUE ES DESENVOLUPA LA
CREATIVITAT, ON ELS XIQUETS S’ELABOREN POLSERES, CORONES I TOT ALLÒ QUE DESITGEN.
TAMBÉ ES TREBALLA LES LLETRES I LES FORMES, JA QUE UNS SEGELLS TENEN FORMA DE
LLETRA ON ES PODEN CONFEGIR EL SEU NOM O
CREAR PARAULES I ALTRES SÓN DE FORMES DIFERENTS.
EL RACÓ DEL COLLAGE; FORMAT PER MATERIAL DE
RECICLATGE ON ELS XIQUETS ELABOREN LES SEUES PRÒPIES CREACIONS A PARTIR DE
CARTRONS, PAPERETS DE DIFERENTS
MATERIALS I COLORS, TUBS DE CARTRÓ, OUERES, TAPS DE SURO… NO HI HA NORMES NI
REGLES, LA SEUA IMAGINACIÓ VOLA I PODEM TROBAR COETS ESPACIALS, QUADRES, FONS
MARINS, ESCULPTURES,... I TOT ALLÒ QUE ELLS VULGUEN.
PERÒ A MÉS, AQUESTS AMBIENTS
ES COMPARTEIXEN AMB XIQUETS DE DIFERENTS EDATS, ON APRENEN A RELACIONAR-SE ENTRE ELLS, ON
S’AJUDEN UNS ALS ALTRES, ON APRENEN A COMPARTIR, A RESPECTAR-SE, ON S’IMITEN LES
CREACIONS D’ALTRES COMPANYS,... ALGUNS BUSQUEN LLOCS MÉS TRANQUILS ON
EXPRESAR-SE DE DIFERENTS MANERES, ALTRES NECESSITEN EL JOC AMB ELS
COMPANYS, PERÒ TOTS EN ALGUN MOMENT,
TROBEN ALGÚ QUE PARLA EL SEU MATEIX LLENGUATGE, EL DELS INFANTS, QUE ELS PERMET
ENRIQUIR-SE PERSONALMENT I CRÈIXER COM A PERSONES.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada